Odborník z praxe ve  škole - logoped

Dosavadní běžnou výuky lze obohatit využitím našeho digitálního vzdělávacího systému JOKRYS, který je pro Vás připraven. Tento systém vám zlepší a zatraktivní výuku především v prvních třídách. Každému dítěti umožníme nácvik správné artikulace, a to pod odborným dohledem. Už žádná chyba v komunikaci.

Budoucnost patří těm, kterým rozumíme.

Logoped ve školní praxi představuje:

  • podporu pro správnou výslovnost žáků,
  • kompenzaci logopedických problémů - prevenci  neúspěšnosti,
  • prostor pro konzultace mezi učitelem a rodiči,
  • zabezpečení logopedické podpory ve výuce.

Východiskem jsou znalosti a zkušenosti odborníků z praxe. V tomto případě je to logoped, který zkvalitní jazykovou a čtenářskou gramotnost.

Našim cílem je:

  • zlepšit řečové dovednosti,
  • zachovat kvalitu mateřského jazyka -  češtinu.

Co je nezbytné udělat:

  • na základě programu MŠMT "Šablony do škol" , lze zavést odborníka z praxe, kterým může být pro  vaši školu logoped - odborník z praxe. 

Co tím získá škola:

  • prohloubení odbornosti učitele,
  • u žáků lepšení  schopnosti vyjádřit naprosto přesně myšlenku, eliminace chyb, které vznikají díky soudobým nešvarům v mateřštině,

  • v očích rodičů bude vaše škola TOP školou, protože právě  jejich dítě bude mít kvalitní jazykový styl, který mu otevře bránu do světa zajímavých povolání.   

 Jak to celé funguje?

Vzdělávací systém JOKRYS funguje na základě cloudové služby.

Na čem nám záleží.

Vždy nám bude záležet na kvalitním vzdělávání. Kombinace Jokrysu a učebnice nabízí  prostor pro kreativitu. Žáci pod taktovkou učitele umí pracovat jak  v týmu tak i samostatně. Každý žák má možnost poslechnout si ve sluchátkách vzorovou výslovnost  v profesionální  nahrávce, jenž koresponduje s učebním textem. Každý žák plní dílčí - individuální úkoly, nahrává se za pomocí mikrofonu čte - vyslovuje  jednotlivá písmena, slova, krátké popisy obrázků  přesně tak jak se učitel dohodl na přípravě obsahu výuky s odborníkem z praxe -  logopedem. Každý žák je v rámci programu vyslechnut. Žákova nahrávka je automaticky zpřístupněna logopedovi k vyhodnocení. To co dítě namluví má také k dispozici. Poslechne si svůj hlas  pozná  lépe sebe sama. Časem se také naučí s hlasem lépe pracovat a využívat. 

Jaká je úloha logopeda - odborníka z praxe?

kromě již zmíněné spolupráce s učitelem spočívá jeho role v hodnocení nahrávek žáků. Logoped definuje hlavní chyby a nedostatky, kterých se žák dopustil. Hodnocení může mít písemný nebo ústní charakter formou nahrávky. Záleží na dohodě s učitelem. Hodnocení je možné zpřístupnit také rodičům  i žákům . Logoped učiteli poskytne odbornou radu včetně postupů jak eliminovat řečové nedostatky. V opodstatněných případech navrhuje logoped speciální cvičení, doporučí rodičům návštěvu u klinického logopeda.

  Co mohou pro své dítě udělat rodiče.

Rodiče také mohou doma používat vzdělávací systém JOKRYS a to především pro přípravu svého dítěte do výuky. V rámci systému má rodič také k dispozici nahrávky dítěte včetně hodnocení  nahrávek logopedem. V případě  problémů má rodič možnost konzultovat řečové nedostatky svého dítěte s logopedem. Rodič se tak aktivně podílí na hledání společného řešení, které povede k lepší artikulaci i rozšíření slovní zásoby dítěte.       

Plníme Vaše přání a jsme tu pro Vás

Na základě požadavků rodičů dětí - žáků škol jsme našli řešení pro zlepšení výuky. Vyvinuli jsme vzdělávací systém  JOKRYS.

V tomto vzdělávacím systému spatřují pracovníci MŠMT vysoký potenciál, a to především pro ty školy, které se potýkají s problematikou pedagogické komunikace.

V současné pedagogické komunikaci se nejčastěji uplatňuje metoda dialogická, ta vyžaduje zcela jasné vyjadřování jak od pedagoga tak od žáka.

Učitel předává žákům své vědomosti, poznatky, výchovně na ně působí a formuje tímto žákovu osobnost. Pedagogická komunikace učitele musí mít určité kvality, aby bylo dosaženo komunikačního cíle.

Důležitým aspektem je podporovat všechny, kteří se začínají jazykově vzdělávat a eliminovat chyby, které vznikají z důvodu chyb v komunikaci. Základním prostředkem komunikace je řeč, která bývá často různě narušena, s vadami apod., kde žáci dělají spoustu chyb. Odstranit tyto nedostatky lze pouze za podpory týmu odborníků z praxe - logopedů s nimiž spolupracujeme.

Našim záměrem je:

  • eliminace určitých chyb, jež vznikají z důvodu neuvědomování - jedinec není schopen je na sobě zpozorovat, případně neexistuje nikdo, kdo by na jeho chyby upozornil. Přitom se může jednat o chyby zcela nepatrné,
  • podpora kvalitní pedagogické komunikace, kde je důležité, aby byl užíván spisovný jazyk.

  • podpora zpětné vazby - tzn. každý žák probíranou látku chápe a správně vlastními slovy ji umí svému učiteli vysvětlit.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky